Spirit News | Juli 2017

SPIRIT WENST JE EEN FIJNE ZOMERVAKANTIE!

De zomervakantie staat voor de deur, kantoren lopen leeg en Schiphol stroomt vol. Ook deze zomer verzorgen wij opnieuw Info-tainers op Schiphol Airport. Zij voorzien de reizigers van extra informatie en entertainment tijdens de zomerdrukte. Afgelopen kwartaal zijn wij bezig geweest met diverse mooie projecten en vierden wij het 5 jarig bestaan van onze hospitality locatie, Summum The Private Jet Lounge. Onderstaand een nieuwsoverzicht. Veel leesplezier en een fijne zomervakantie gewenst!

***

NIEUWE OPDRACHTGEVERS KIEZEN VOOR 5* HOSPITALITY & BARISTA SKILLS

Wij zijn een aantal mooie nieuwe samenwerkingen gestart binnen onze reception services. Na een spannend tendertraject hebben wij de gunning gekregen voor een internationaal hoofdkantoor in het WTC gebouw op Schiphol. Het doel is een receptie dienstverlening creëren met een hoog niveau van veiligheid en een 5* hospitality service. Gedurende de zomer zijn wij bezig met het implementatietraject en vanaf 1 augustus gaan wij officieel van start.

In Rotterdam is Spirit gestart met een nieuwe type functie binnen onze receptie dienstverlening. Onze medewerkers fungeren hier niet alleen als gastvrouw/gastheer maar ook als ware barista. Middels een complete Espressomachine verzorgen zij alle pandbewoners en bezoekers van heerlijke cappuccinos en dubbele espresso’s.

***

RECEPTIE GESPLITST IN FRONT- & BACK OFFICE

Voor veel van onze opdrachtgevers verzorgen wij naast de receptie dienstverlening steeds vaker ook Entrée Management. Bij een van onze opdrachtgevers, waarvoor wij dagelijks zo’n 400 bezoekers ontvangen, zagen wij mogelijkheden voor het creëren van nog meer aandacht voor de gasten, het verbeteren van de onderlinge communicatie en het efficiënter laten verlopen van de bezoekersstroom.

De gastvrouwen/gastheren die achter de balie werkzaam waren, voor het telefonisch contact met de gastgever en een deel administratie, zijn naar de backoffice verplaatst. Het voordeel is dat er in de ontvangstruimte niet meer gebeld wordt. Hierdoor ontstaat er meer rust en orde en hebben de gastvrouwen/gastheren nog meer oog, aandacht en tijd voor de arriverende gasten.

De pilot verloopt momenteel zeer succesvol. In de toekomst gaan wij onderzoeken of deze werkwijze uit te breiden is naar één centrale ontvangstregistratie waarmee ook de andere panden van de betreffende opdrachtgever worden bediend.

SPIRIT GEEFT GASTCOLLEGE BIJ IMC WEEKENDSCHOOL

Carolien Reinking & Diana van den Broek gaven afgelopen maand een gastcollege over het thema; gastvrijheid, bij de IMC Weekendschool Amsterdam. De IMC Weekendschool laat ieder weekend nieuwsgierige jongeren uit achterstandswijken kennismaken met enthousiaste professionals en hun uiteenlopende vakgebieden. Het was een plezierige en leerzame middag en de leerlingen hebben nu al zin in onze vervolg Masterclass!