Spirit Hosting & Promotions en Saxion College bundelden opnieuw hun krachten tijdens Facility For Future

De afgelopen weken stonden onder andere in het teken van Facility For Future. Een gloednieuwe beurs. Spirit ging het avontuur aan in de Brabanthallen Den Bosch.

Spirit gelooft dat de kracht van de mens, een onmisbaar aspect is bij een ware hospitality beleving. Een beleving draait om het gevoel dat je bij een gast teweeg brengt. In een wereld die steeds meer gaat draaien op technologie wordt de menselijke interactie ‘de nieuwe luxe’. Vanuit deze gedachte besloot Spirit de kracht van haar dienstverlening naar de stand te halen, de mensen van nu en van de toekomst!

‘De kracht van de mens, een onmisbaar aspect bij een ware hospitality beleving.’

Sinds drie jaar heeft Spirit een nauwe samenwerking met het Saxion College. Met regelmaat zijn wij bij elkaar te gast om kennis en kunde met elkaar te delen en te investeren in de Facility Managers van The Future. Op deze manier bouwen wij samen aan duurzaamheid en geeft Spirit kennis terug aan de maatschappij. Ook tijdens Facility For Future besloten wij onze krachten en kennis te bundelen. Wat is nu mooier dan samenkomen in een innovatieve, inspirerende omgeving om vervolgens te brainstormen over innovaties binnen ons werkgebied.

Spirit & Saxion stelden voor iedere beursdag twee werkgroepen samen. Iedere werkgroep bestond uit twee eerstejaars Saxion studenten, twee Spirit gastvrouwen vanuit het werkveld en een Spirit Supervisor of Accountmanager. Deze diversiteit zorgde voor een inspirerende groepsdynamiek en leidde tot bruikbare ideeën voor Spirit en haar toekomst. Onderstaand een beknopt overzicht van een aantal uitgewerkte cases:

Case | De toekomst van FM in de entreehal

De receptiebalie, een grote immense hal, de wachtrijen en procedures zullen verdwijnen. Persoonlijke aandacht en service maakt het mogelijk om de eindgebruiker optimaal te laten functioneren. Middels big data en biometrische gezichtsherkenning is de gast getraceerd zodra hij het terrein van de betreffende organisatie betreed. Dit maakt het mogelijk om bij binnenkomst een persoonlijk ontvangst te verzorgen en toegangspassen of identificatie is niet meer nodig. De gastgever krijgt een pop up bericht op een van zijn mobiele devices wanneer zijn gast het terrein betreedt en kan hier direct op anticiperen…

Case | Hoe maak je receptiedienstverlening circulair

Circulair, een thema waar Spirit actief mee bezig is voor o.a. een van haar opdrachtgevers; de ABN AMRO, die aankomende zomer het complete circulaire paviljoen oplevert op de Zuidas te Amsterdam. Binnen de receptiedienstverlening zijn er meerdere aspecten die invloed hebben op een meer circulaire bedrijfsvoering: werkwijze en werkmaterialen, de arbeidsmark en het creëren van ambassadeurschap voor de gehele circulaire bedrijfsvoering..

Case | Creëer een nieuw concept & een bijbehorend Marketing Communicatie campagne

Vanuit deze werkgroep is een direct idee gekomen dat Spirit momenteel verder aan het uitwerken is. Hierover later meer. Custom Made Hospitality…

Bovenstaand is slechts een tipje van de sluier, is jouw interesse of nieuwsgierigheid gewekt en ben je benieuwd naar de volledig uitgewerkte cases, schroom dan niet en bel me. Ik kom graag langs voor een persoonlijk kop koffie!

Geschreven door: Diana van den Broek, Sales Manager Reception Services | 06 109 903 63